Nye planer - Nye klær

Da begynner det å nærme seg slutten for vårt faste introduksjons-opplegg, noe jeg skrev et innlegg om på JM Norway sin MOVE-blogg (klikk for å lese innlegget). Forrige fredag (16. september) avholdte vi en liten forestilling for å vise hva vi hadde lært etter 2 uker med kursing i språk og kultur. En forestilling bestående av samtaler på chichewa og tradisjonell dans, trommespill og sang. Forestillingen ble godt mottatt, både av publikum og lærerne våre.

Fra venstre: Meg, John Duma (danselærer), Lars, Cathrine og Monica.
Reiserute


Denne uka har vi vært innom den norske ambassaden i Lilongwe for å registrere oss som norske innbyggere i Malawi og for et lite møte med de som arbeider der. Der fikk jeg blant annet vite at jeg utgjør ca. 7% av nordmenn i Malawi. I etterkant skrev de en liten artikkel om oss på hjemmesida deres, som dere kan lese her. Resten av uka har blitt brukt til innøving av en liten settliste, siden vi fikk beskjed om at vi skal spille en konsert i Mzuzu neste onsdag (!) og kanskje spille under en av Afrikas største festivaler, Lake of Stars (!!) neste fredag.

Neste uke blir derfor en reise-uke: Først til Mzuzu på onsdag, så videre til Nkhata Bay hvor Lake of Stars arrangeres og til slutt innom Nkhotakota, hvor vi setter igjen Lars og Cathrine som skal jobbe ved kultursenteret der. Om én uke splittes dermed de 4 nordmennene: 2 i Nkhotakota, og meg og Ingrid i Lilongwe.

I tillegg kjøpte vi zitenje (lokalt klesstoff) forrige uke som vi leverte til en skredder, og vi har nå hentet klærne. Stor suksess!
Jeg og Ingrid i våre zitenje-klær






Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Nkhotakota, Mutchi & Lilongwe

Mzuzu og Lake of Stars

Takulandirani Achimwene! - Velkommen bror!